Studiu de caz – nisa accesorii telefoane si tech

Aastazi avem un studiu de caz pentru un eCommerce. Nisa este accesorii telefoane/tech. Acest cont a inceput sa ruleze reclame la inceputul lunii septembrie 2023, insa mult timp fara rezultate, pe o piata foarte competitiva.

Am preluat contul la finalul lunii ianuarie, pe langa ca tracking-ul nu era bine pus la punct, nu exista Google Consent Mode implementat, sau enhanced conversions, era o dezorganizare completa pe cont, rulau 10-12 campanii cu bugete extrem de mici.

Astfel, am setat tracking-ul + Consent Mode V2, si am organizat campaniile. Deoarece nu consider ca un PMAX poate sa mearga fara date precise colectate, am inceput cu 2 campanii de shopping pe principalele 2 categorii de produse. Pe langa acestea, am introdus 2 campanii de search, una dinamica si una cu 2 adset-uri pe aceleasi categorii principale ca in shopping-uri.

In luna februarie am ajuns la un ROAS de 4, si deja aveam suficiente conversii “corecte” cat sa pornesc un PMAX. Dupa multe optimizari si teste, rezultatele pe luna martie au fost urmatoarele:
Buget cheltuit: 6.946 lei
ROAS: 9.38
Valoare vanzari: 65.171 lei

Rezultate martie-mai (3 luni):
Buget cheltuit: 29.036 lei
ROAS: 7.53
Valoare vanzari: 218.622 lei

Pe langa campaniile de Google Ads, am implementat si email marketing, flow-uri de automatizare + clientul se ocupa singur de newslettere, si am generat si acolo vanzari de 14.000 de lei (ceea ce nu e rau deloc pentru o lista de email de 800 contacte).

Asadar mare atentie la tracking + consent, poate sa dea peste cap complet un cont. Optimizarea campaniilor se face pe baza actiunilor de conversie, daca acestea sunt implementate gresit, nu iti vei maximiza vanzarile.

De mentionat in legatura cu unele spike-uri pe care le vedeti in imagini, de obicei in weekend bugetul era redus semnificativ, pe duminica de obicei nu rulam reclame deloc, pe unele zile de sambata aveam vreo 20 lei cheltuiti si ROAS de 30 + ca au fost si unele comenzi mari pe niste produse mai scumpe, deci asa se explica spike-urile, iar in graficul de la final de aprilie si inceput de mai, am avut reclamele oprite timp de 8 zile, de aceea ne-a si tras putin in jos ca si ROAS luna mai.

Articole asemanatoare