Studiu de caz Home & Deco

Astazi va prezint un mini-studiu de caz pentru un eCommerce in luna martie. Nisa este o ramura a Home & Deco.

Istoricul magazinului indica faptul ca lunile februarie & martie sunt printre cele mai slabe din tot anul, cu toate acestea, am reusit cea mai buna performanta de pe cont in luna martie a acestui an:

Rezultate:
Buget cheltuit: 44.400 lei
ROAS: 9.20
Valoare vanzari: 408.000 lei
Rata de conversie: 2.95%

Important de mentionat ca pentru acest client, punctul de Break Even (beROAS) este de 5. Astfel, orice ROAS peste 5 reprezinta profit.

Strategie:
Aceasta o luna a fost posibila in mare parte datorita schimbarii de strategie, acest cont mergand destul de bine in general pe PMAX-uri feed-only. Astfel, am separat o parte din cele mai vandute categorii si am umplut asset group-urile de texte, audiente si cuvinte cheie relevante. Atat ROAS-ul si valoarea vanzarilor au crescut in prima luna cu aproximativ 24%.

Pe langa campaniile principale PMAX in care avem categoriile de produse, contul ruleaza si 3 campanii de search, o campanie dinamica in care am exclus paginile cu produse “complementare”, o campanie de search impartita pe adset-uri pe principalele categorii, cat si alt search despre care am scris mai multe putin mai jos. In afara de modificarea structurii campaniilor PMAX si optimizarile obisnuite pe care le facem pe cont, un procent destul de important din valoarea vanzarilor au fost reprezentate de o campanie search specifica pe numele competitorilor. Aceasta campanie oferindu-ne un ROAS de aproximativ 11 si o valoare a vanzarilor de aproape 35.000 lei. Scot asta in evidenta deoarece am intalnit foarte multi proprietari de magazine online care, fie nu stiu ca e posibil sa targeteze oamenii in acest fel, fie au o frica cum ca nu ar fi “legal” acest tip de abordare.

Inca un aspect important este ca am avut implementat Google Consent Mode V2 inca de la finalul lunii ianuarie, astfel nu am simtit o scadere a volumului de vanzari sau altceva cum am vazut la alte magazine, cu toate acestea datele ne arata ca in jur de 18% din vizitatori refuza sa ofere acceptul pentru cookies. Bineinteles, acest aspect depinde de publicul tinta si “educatia lor” in online.

In paralel cu reclamele pe Google, ruleaza si email marketing si campanii pe Facebook insa cu un buget mult mai mic, rolul principal fiind de a gasi public rece care sa ne caute pe Google, cat si sa fie retargetat prin audientele cu UTM-ul din Facebook.

Ca un mic sfat pentru email marketing, am observat o crestere de aproximativ 29% in vanzari, de cand am implementat o strategie in care doar 1 din 4 email-uri din newsletter este cu scopul de a vinde, celelalte 3 fiind mailuri in care fie educam clientul, fie aducem alte informatii relevante, cum se foloseste produsul X, etc. (asta nu include si automatizarile).

Ca sa adresez si acele spike-uri de ROAS foarte mare din imagine, campaniile functioneaza pe un schedule foarte bine pus la punct, astfel, pe langa orarul specific din timpul saptamanii, in timpul weekend-urilor bugetul alocat este redus considerabil. Acel spike foarte mare in imagine reprezinta o zi de weekend in care s-au inregistrat cateva comenzi foarte mari, desi bugetul nostru a fost unul foarte mic.

Pentru mai multe rezultate pe care le obtinem pentru clienti, accesati https://hypers.ro/rezultate/ Vom incepe sa postam saptamanal rezultate si strategiile cu care am reusit sa le obtinem.

Articole asemanatoare