Skip to main content
Articole Informative

Care sunt principalii indicatori după care trebuie să îți analizezi campaniile?

1. 𝐑𝐎𝐀𝐒 – Return on Ad Spent – reprezintă rentabilitatea cheltuielilor în reclame. Astfel, dacă tu vei investi 100 de lei în reclame și vei genera 350 de lei, 𝐑𝐎𝐀𝐒-ul tău va fi egal cu 3.5.

2. 𝐂𝐓𝐑 % – 𝐂𝐥𝐢𝐜𝐤-𝐭𝐡𝐫𝐨𝐮𝐠𝐡 𝐫𝐚𝐭𝐞 – Un raport care arată frecvența cu care utilizatorii care au văzut reclama ta au dat clic pe aceasta. Acest indicator este important deoarece îți poate transmite cât de bună este poza/video-ul sau textele pe care le-ai folosit în reclama ta.

3. 𝐂𝐨𝐬𝐭 𝐩𝐞𝐫 𝐀𝐜𝐡𝐢𝐳𝐢𝐭𝐢𝐞 – Reprezintă cât te costă o conversie din partea consumatorilor tăi. Astfel, pentru unele afaceri referința principală este 𝐜𝐨𝐬𝐭𝐮𝐥 𝐩𝐞𝐫 𝐚𝐜𝐡𝐢𝐳𝐢𝐭𝐢𝐞, deoarece determină profitabilitatea reclamelor tale. Dacă ai un produs care costă 500 de lei, profitabilitatea ta pentru acel produs este 200 de lei, trebuie să ai un 𝐜𝐨𝐬𝐭 𝐩𝐞𝐫 𝐚𝐜𝐡𝐢𝐳𝐢𝐭𝐢𝐞 mai mic de 200 de lei pentru că tu să faci profit din vânzarea prin reclamă a acelui produs.

4. 𝐂𝐏𝐂 – 𝐂𝐨𝐬𝐭 𝐩𝐞𝐫 𝐂𝐥𝐢𝐜𝐤 – Reprezintă costul pe care tu îl vei plăti pentru un click. În funcție de obiectivul campaniilor tale, 𝐜𝐨𝐬𝐭𝐮𝐥 𝐩𝐞𝐫 𝐜𝐥𝐢𝐜𝐤 poate să determine dacă campania ta rentează sau nu. De asemenea, 𝐜𝐨𝐬𝐭𝐮𝐥 𝐩𝐞𝐫 𝐜𝐥𝐢𝐜𝐤 îți poate oferi detalii despre piață și despre competivitatea ei.

5. 𝐂𝐨𝐧𝐯𝐞𝐫𝐬𝐢𝐨𝐧 𝐑𝐚𝐭𝐞 % – 𝐫𝐚𝐭𝐚 𝐝𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐯𝐞𝐫𝐬𝐢𝐞 reprezintă procentajul utilizatorilor site-ului tău care îndeplinesc un obiectiv dorit (o conversie), din numărul total de vizitatori. 𝐑𝐚𝐭𝐚 𝐝𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐯𝐞𝐫𝐬𝐢𝐞 îți poate oferi informații legate de site-ul tău, dacă reclamele tale au multe clickuri, însă puține converșii, asta poate însemna că site-ul tău nu este user friendly, viteză este slabă sau produsul nu corespunde cu ce ai prezentat în reclamă ta.